piątek, 9 września 2011

Sernik jagodowy

Czas przygotowania: ... min (jeszcze nie mierzyłam, dodam następny razem, pewnie za rok ;))
Czas pieczenia: 1:25 min


Ten serniczek upikłam dwa tygodnie temu. Był wyśmienity. Mój mąż był zachwycony, on uwielbia serniki. Pewnie będę miała najwięcej sernikowych przepisów hi, hi, hi ...

Sernik jest bardzo mokry i syty. Właściwie trochę tak smakuje jakby nie był pieczony. Zdecydowanie różni się od polskich typowych serników.

Przepis pochodzi od edysia79.



Foremka: okrągła o średnicy 22 cm

Składniki:

spód:
- 150g ciastek Digestive
- 75g masła
masa serowa:
- 750g twarogu śmietankowego (użyłam gotowego sera do wypieków w wiaderku - President)
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (nie mam, więc dałam duże opakowanie cukru wanilinowego)
- 200g cukru pudru
- 4 jajka
- 2 łyżki mąki pszennej
- 1 łyżka soku z cytryny
- 250g jagód
polewa:
- 250ml gęstej Kwaśnej śmietany (18%)
- 2 łyżki cukru pudru


Wykonanie:

Ciastka pokruszyć wymieszać ze stopionym masłem, ugnieść na spodzie tortownicy wyłożonej folią aluminiową. Sposób wykładania foremki podaje dorotus76. Wstawić do lodówki na 20 minut.
Jagody zmielić w blenderze. Ser zmiksować z mąką, cukrem, cukrem wanilinowym i sokiem z cytryny, dodać jagody, zmiksować na jednolita masę i dopiero wtedy dodać jajka, chwilkę miksować. Gotową masę wylać na schłodzony spód.
Wstawić do nagrzanego do 180ºC piekarnika i piec ok. 55 minut, aż masa będzie ścięta (piekłam 20min dłużej).
Wszystkie składniki polewy wymieszać. Ciasto wyjąć z piekarnika, rozsmarować na nim delikatnie polewę, wyrównać i piec jeszcze 10 minut. Zostawić w piekarniku do ostygnięcia. Ja po wyłączeniu piekarnika zostawiłam jeszcze na chwilę zamknięte drzwiczki, potem studziłam sernik przy otwartych.
Zimny sernik schłodzić w lodówce, najlepiej przez całą noc.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz