poniedziałek, 12 września 2011

Sernik z rosą

Czas przygotowania: 60 min.
Czas pieczenia: 70 min.

Zastanawiałam się co upiec w tym tygodniu i nie mogłam się zdecydować. Zapytałam mojego Pawełka i on oczywiście z całej listy wybierał tylko serniki a ten szczególnie przypadł mu do gustu bo jest z bezą! Pomieszałam trochę dwa przepisy chociaż niewiele się tak naprawdę od siebie różnią. Zrobiłam też ciasto na mniejszą foremkę bo będziemy je pewnie jedli tylko we dwoje a mój kochany Pawełek już wyhodował brzucholek więc czuję się trochę za to odpowiedzialna hi, hi ...

Przepis pochodzi od kasiaaaa24 z bloga Majanowe pieczenie.



Foremka: okrągła o średnicy 24cm.

Składniki:
spód:
- 0,5 szklanki mąki
- 0,5 szklanki cukru (około 60g)
- 60g margaryny
- 1 jajko
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli.
masa serowa:
- 0,5 kg sera białego (użyłam z wiaderka President)
- 2 jajka
- 2 żółtka
- 0,5 szklanki cukru
- troszkę mniej niż pół szklanki oleju
- 1 szklanka mleka
- 1 budyń waniliowy
- 100g rodzynek
- cukier waniliowy
beza na wierzch:
- 2 białka
- 3-4 łyżek cukru
- 50g wiórków kokosowych (opcjonalnie - nie dodałam tym razem)

Wykonanie:

Wszystkie składniki na ciasto starannie zagniatamy podsypując mąką (podczas zagniatania dodałam dość sporo mąki, nawet około 1,5 szklanki) i wkładamy do lodówki na około pół godziny. Po tym czasie ciasto wałkujemy i wykładamy na foremkę. Myślę że następnym razem jednak dam mniej ciasta tak ze 3/4 a może nawet połowę z tego co wyszło albo zrobię na herbatnikach. Ponieważ masa serowa była bardzo rzadka obłożyłam foremkę folią aluminiową według instrukcji dorotus76. Boki powinnam była wysmarować tłuszczem ale niestety zapomniałam. Pieczemy ok. 20 minut, aż ciasto lekko się zrumieni (piekłam 35 minut).
Ubijamy jajka, żółtka, cukier i cukier wanilinowy. Do ubijanej masy dodajemy po 1 łyżce sera, wlać mleko, wsypać budyń, ciągle miksować (masa będzie rzadka). Dodać namoczone wcześniej rodzynki i olej. Wszystko wymieszać.
Masę serową
wykładamy na upieczony spód i pieczemy ok. 50 - 55 minut w temperaturze 180 stopni.

Ubijamy białka, pod koniec ubijania dodajemy cukier i wiórki kokosowe jeśli się ich używa. Tak przygotowaną pianę wykładamy na sernik i wkładamy do piekarnika jeszcze na 15 minut. Piana nie może się spiec, w przeciwnym razie rosa nie wyjdzie.

Smacznego!

1 komentarz: