wtorek, 14 stycznia 2014

Sernik klasyczny

Czas przygotowania: min.
Czas pieczenia: 50-60 min.

Przepis dostałam od mojej mamy. Uwielbiam ten sernik a co najważniejsze uwielbia go też mój Paweł. Jest to sernik który się robi bez spodu i muszę szczerze przyznać że nie jest łatwy, tzn nie zawsze wychodzi. Mi smakuje tylko wtedy gdy upiecze go moja mama, mój chyba nie jest taki dobry. Nie wiem gdzie jest tajemnica bo przepis ten sam, po prostu inna ręka. A i sernik często pęka ale to ponoć normalne.

Foremka: 23x26

Składniki:

- 1kg sera (nie z wiaderka, zwykłego twarożku zmielonego)
- 10 dag masła lub margaryny (my dajemy masło)
- 6 jajek
- 40 dag cukru pudru
- 5 dag skórki pomarańczowej (opcjonalnie)
- 5 dag rodzynek (opcjonalnie)
- 5 dag orzechów (opcjonalnie)
- cukier waniliowy
- 2 łyżki kaszy manny lub 10 dag mąki
- 1 budyń waniliowy bez cukru
- trochę startej skórki z cytryny
- zapach migdałowy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:

Ser zmielić dwa razy. Rozdzielić jajka (osobno białko, osobno żółtka). Zmiksować masło i dodawać stopniowo cukru, cukru waniliowego, jajek i sera. Dodać budyń i kaszę mannę lub mąkę. Ubić białka i zmieszać łyżką z pozostałą masą. Dodać skórkę z cytryny, skórkę z pomarańcza, rodzynki, orzechy i zapach.
Przełożyć do natłuszczonej foremki. Piec 50-60 minut w temperaturze 180-200*C.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz